10/22/2008

Cadangan Membina Masjid





Masjid adalah rumah Allah yang mana ianya bukan saja sebagai tempat beribadah semata-mata malah ianya sebagai pusat pusat perkembangan ilmu dan pusat memperjuangkan Islam.Masjid amat di perlukan di pusat pengajian ini demi keselesaan pelajar-pelajar menuntut ilmu lebih-lebih lagi sebagai pusat menghafaz Al Quran.

OBJEKTIF PEMBINAAN MASJID ANSORI

  • Bertujuan memberi kemudahan dan keselesaan kepada para pelajar MALQ dan masyarakat setempat.
  • Sebagai pusat menghafaz Al Quran dan tempat menuntut ilmu.
  • Sebagai mercu tanda baru MALQ untuk menarik minat lebih ramai ibu-bapa untuk menghantar anak-anak mereka menghafaz Al Quran disini.
  • Supaya pelajar dapat belajar dengan selesa, efisyen dan sistematik.

SETIAP DERMA IKHLAS YANG DI HULURKAN BAGI MEMBINA MASJID ANSORI AKAN DI BERI RESIT BAGI TUJUAN PERLEPASAN CUKAI PEHAK LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI (LHDN)
No. Rujukan Kebenaran Lembaga Hasil Dalam Negeri(LHDN): LHDN.01/35/42/51/179-6.6071Tempoh Kuatkuasa Kelulusan: 15-08-2007 Hingga 14-08-2010

1 ulasan:

Amuraria berkata...

Assalamualaikum wbt semua Muslim/Muslimat sekelian yang dihormati,sudilah membantu demi mencari keredhaan Allah swt dalam membuat amal dengan sumbangan atau apacara termampu,kerana ini bukan mencari nama tapi ibadah & pengorbanan untuk saham kealam akhirat yang kekal,wassalam